Grundat på erfarenheter från den alpina världskuppen och MIT blev Shred. snabbt något unikt på marknaden...



Grundades 2006 efter att den legendariske skidåkaren Ted Ligety träffade MIT ingenjören Carlo Salmini där Ted behövde bättre utrustning och Carlo hade intresset och kunskapen att göra dessa produkter till en verklighet.


När grundarduon satte igång var det ryggskydd i hårdplast och goggles utan vidare teknologi bakom som fanns på marknaden, Carlo hade dock jobbat på ett projekt via MIT som kom att bli standarden i tillverkning av skydd, NoShock - ett flexibelt skydd som inte bara var oändligt mycket bekvämare, utan säkrare för användaren. Teknologin som Ted och Carlo var pionjärer för finns idag i varje skydd och hjälm värd namnet.


SHRED. Är uppbyggt på en känsla av att erbjuda något annorlunda, dels i design, men framförallt genom att vara banbrytande när det kommer till teknologi - något bolaget gång och gång igen levererat.

Vilket vi på Sportmarket anser vara den största fördelen med varumärket, att grundarna i Ted och Carlos personligheter lyser genom i produkterna, med Ted som hittar saker man inte visste att man behövde och Carlo som innoverar och gör teknologierna inte bara användbara, utan förstklassiga.



När man förstår varumärket, dess produkter och jobbet som ligger bakom är det ett enkelt val att jobba med SHRED. Vi ser fram emot att höra era frågor och funderingar!